Artrose voet

Artrose voet behandeling

Een artrose voet kan niet worden opgelost, maar een pedicure behandeling biedt wel pijnverlichting. Artrose in de voet is een beschadiging van het gewrichtskraakbeen. Het kraakbeen zorgt ervoor dat gewrichten op de juiste manier bewegen en boteinden elkaar niet raken. Een artrose voet kan tevens ontstekingen veroorzaken waarbij een uitstralende pijn wordt ervaren. Een pedicure behandeling kan dan verlichtend werken. Daarnaast zorgt een medische pedicure ervoor dat de balans wordt behouden en de voetstand correct blijft.

Wat is de oorzaak van artrose in de voet?

Artrose in de voet kan veroorzaakt worden door genetische aanleg. Maar, ook invloeden van buitenaf kunnen artrose of gewrichtsslijtage veroorzaken. Hierbij kun je denken aan een verkeerde voetstand of een langdurig hoge belasting van de voeten. Bijvoorbeeld als je staand werk hebt. Ook een blessure kan de oorzaak zijn van artrose.

De symptomen van artrose in de voet

Artrose in de voeten wordt niet altijd direct vastgesteld. Vaak wordt aangenomen dat de pijnklachten afkomstig zijn van andere gewrichten in het lichaam. Knieën en heupen zijn daar een voorbeeld van. Artrose komt vooral voor in de tenen, enkels en middenvoetsbeentjes. De symptomen die je mogelijk kunt ervaren zijn:

• het aannemen van een verkeerde lichaamshouding
  • afwijkende stand van de voeten
  • pijn bij het bewegen en in rust
  • gezwollen voeten en ontstekingsklachten

Een voet met artrose is ook gevoeliger voor een overmatige vorming van eelt. Ook likdoorns en eksterogen kunnen een gevolg zijn van slijtage in de voet. Dat komt omdat het gewicht op de voeten niet meer evenredig wordt verdeeld door het aannemen van een andere houding. Vaak om pijnscheuten of uitstraling in de voeten of het lichaam te voorkomen.

Artrose voet laten behandelen bij ons

De klacht zelf kan niet worden voorkomen of verholpen met een pedicure behandeling. Als je hinder ondervindt van artrose in de voet, kun je bij ons wel een afspraak maken om de pijn te verlichten. Door het toepassen van verschillende technieken, zorgen we er tevens voor dat de voet de juiste stand en balans blijft aanhouden. Daarnaast staan we voor je klaar als je door toedoen van artrose last hebt van eeltvorming zoals likdoorns of eeltpitten. Door middel van een voetmassage zorgen we ervoor dat de spieren in de voet de functie van de gewrichten zo goed mogelijk kunnen overnemen. Sterke spiergroepen zorgen voor een vermindering van pijnklachten als het kraakbeen beschadigd is geraakt. Wil je jouw artrose voet op de juiste manier laten behandelen? Maak dan vandaag nog een afspraak bij ons.